Tworzenie i optymalizacja linków do płatności

PłatnościLink do płatności do jeden ze sposobów walki z porzuconymi koszykami w e-commerce. Pozwala zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, przypominając klientowi o dokończeniu procesu zakupowego.


Jak działają linki do płatności?

Jednym z najpoważniejszych problemów właścicieli sklepów internetowych są tak zwane porzucone koszyki. Klient wybiera towary, które chce kupić, lecz ostatecznie nie składa zamówienia. Powody są różne - czasami klient po prostu rezygnuje z zakupów, w innych przypadkach przerywa je i do nich nie wraca, a czasem nie ma środków, żeby pokryć koszt zamówienia. Z porzuconymi koszykami pomaga walczyć usługa linku do płatności. Polega na wygenerowaniu specjalnego linku i dostarczeniu go klientowi za pomocą wiadomości SMS lub maila. Klient musi jedynie kliknąć link i potwierdzić płatność, żeby dokończyć zamówienie.

Dlaczego linki do płatności są skuteczne?

Linki do płatności mają dwa zadania - pierwsze polega na przypomnieniu klientowi o rozpoczętych zakupach, drugie natomiast na jak najszybszym zakończeniu procesu zakupowego. Klient, który otrzyma link, nie musi ponownie przechodzić przez całą procedurę. Wystarczy jedno kliknięcie, a od razu będzie mógł zapłacić za towar, który znalazł się w jego koszyku. Szybkie, proste i intuicyjne - takie właśnie są linki do płatności. Sprzedawca może przekazać je SMS-em lub mailem, zgodnie z własnymi preferencjami. Linki do płatności pozwalają wrócić do procesu zakupowego w dowolnym, wybranym przez klienta momencie. Warto mieć na uwadze, że link do płatności pozostaje aktywny tak długo, jak ustali to sprzedawca. Najkrótszy okres ważności to jeden dzień, najdłuższy to 2 miesiące.

Jak stworzyć i zoptymalizować link do płatności?

Link do płatności to usługa, która zyskuje coraz większą popularność w e-commerce. Warto wybrać zaufanego partnera, który przejmie na siebie obowiązek tworzenia linków i przekazywania ich klientowi. Zadaniem przedsiębiorcy jest natomiast zoptymalizowanie linków w taki sposób, aby przynosiły one jak najwięcej korzyści. Należy więc ustalić, jak długo link pozostanie aktywny oraz w jakiej formie będzie przekazany. Sama wiadomość musi być konkretna i mieć jasny dla odbiorcy przekaz. Istnieje też możliwość wysłania klientowi dodatkowego powiadomienia w postaci informacji o tym, jak długo link pozostanie aktywny.

Link do płatności - rozwiązanie dla e-commerce i nie tylko

Z linków do płatności najchętniej korzystają przedsiębiorcy prowadzący sklepy internetowe. Są one pomocne w walce z porzuconymi koszykami, znacząco redukując tenże problem. Niemniej jednak usługa ta znajduje szerokie zastosowanie na rynku. Korzystają z niej również dostawcy mediów, zarządcy nieruchomości czy operatorzy telefoniczni. Schemat jest taki sam w każdym przypadku - klient otrzymuje wiadomość z informacją o płatności oraz link, za pomocą którego może jej dokonać bez konieczności podejmowania dodatkowych kroków, takich jak na przykład samodzielne przygotowanie przelewu.

Zwiększenie konwersji dzięki linkom do płatności

Linki do płatności wspomagają przedsiębiorców z branży e-commerce, umożliwiając zwiększenie konwersji w sklepie internetowym. Chcąc wdrożyć takie rozwiązanie w swoim biznesie, warto zapoznać się z ofertą Autopay. Klienci stawiają dziś na innowacyjne rozwiązania, które upraszczają procedury do niezbędnego minimum. Link do płatności zwiększa szansę na pozyskanie klienta, a także jego utrzymanie w dłuższej perspektywie. Jeśli bowiem raz dokona zakupów w sklepie i będzie zadowolony z obsługi, może w krótkim czasie ponownie skorzystać z oferty.