Blogi modowe - czym są, jak je prowadzić?

Blog modowyInternetowy pamiętnik to nowoczesna ale i bardzo popularna obecnie forma dzielenia się swoimi przemyśleniami i pasjami z innymi. Można również w ten sposób promować swój talent, np. zamieszczać na blogu swoje obrazy lub fragmenty nagranych piosenek. Obecnie na topie są blogi modowe, czyli strony prowadzone przez tak zwane szafiarki, czyli wielbicielki mody w różnym wieku. Co to takiego i dlaczego można zarobić na tym naprawdę niemałe pieniądze?

Czym jest blog?

Zacznijmy o tego, czym jest blog? Blog jest rodzajem pamiętnika, prowadzonego w internecie. To strona www, którą zakładamy po to, aby pisać o czymś w internecie. Blogi są rozmaite, dotyczyć mogą naszego hobby ale i prowadzonej działalności (tak zwane blogi firmowe). Na blogu można również dodawać zdjęcia, krótkie filmiki, dzielić się z internautami swoimi przemyśleniami. Blogi posiadają także osoby znane, w tym aktorzy, politycy, muzycy. Dzielą się tam z innymi tym, co się u nich dzieje, pytają o zdanie w różnych sprawach, publikują zdjęcia. Ostatnimi czasy na popularności zyskały blogi tak zwanych szafiarek, czyli dziewczyn i kobiet kochających modę. Tworzone przez nich blogi modowe popularyzują konkretne style w modzie, autorki pokazują na nich swoje stylizacje i inspirują inne kobiety.

Blogi modowe: co o tu chodzi? Rodzaje blogów modowych

Blogi z modą zakładają tak zwane szafiarki, czyli dziewczyny ale i kobiety, które interesują się modą. Blog przyjmuje postać fotobloga, gdyż zwykle wpisy zdominowane są przez fotografie. Przedstawiają one stylizacje autorek, czyli zestawy ubrań na samej autorce czy modelce, które zdaniem szafiarki są modne i oddają jej styl. Zwykle stylizacje fotografowane są w ciekawych okolicznościach, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność zdjęć. Można np. zrobić ciekawą sesję jesienną w parku czy letnią nad morzem. Dziewczyny, prowadzące blogi, dbają o dobór zarówno elementów garderoby, jak również dodatków. Zwykle zdjęcia opatrzone są stosownym opisem, czyli zaznaczone jest, gdzie została kupiona dana rzecz i za ile. Pomaga to czytelniczkom w odszukaniu interesującego ich ubrania czy dodatku w sklepie danej marki.

Autorki mogą również opisywać określone style, wrzucać zdjęcia nie tyle stylizacji co konkretnych ubrań, np. jakie zakupiły ostatnio czy widziały w sklepie. Mogą pod postem pytać czytelniczki co myślą o danym swetrze czy sukience i z czym by je zestawiły. Następnie autorska wybiera kilka pomysłów i prezentuje internautkom na blogu. To ciekawa forma wymiany informacji ale i zyskania grona wielbicielek na blogu.

Blogi modowe są różnorodne i kierowane albo do szerokiego albo do węższego grona odbiorców. Znane są blogi modowe dla nastolatek, kobiet po 40-tym czy 50-tym roku życia. Nietrudno znaleźć także blogi modowe dla puszystych oraz ciężarnych. Na tych ostatnich przyszłe mamy prezentują ciekawe stylizacje dla osób w ciąży, wskazują na ubrania, które warto zakupić w stanie błogosławionym oraz jak ciekawie wykorzystać w ciążowych stylizacjach zawartość swojej szafy.

Męskie blogi modowe

Co ciekawe, blogi modowe posiadają również… panowie. Mężczyźni również uwielbiają bawić się modą i pokazywać stylizacje, które są na topie. Męskie blogi modowe wyglądają podobnie jak damskie: znajdują się tam zdjęcia stylizacji lub konkretnych ubrań. Mężczyźni jako czytelnicy mogą być mniej wylewni i aktywni niż kobiety, aczkolwiek zdarza się, że równie chętnie dyskutują na tematy, związane z modą.

Od bloga do popularności

Założenie bloga modowego jest proste, trwa kilka chwil. Regularne jego prowadzenie zajmuje już sporo wolnego czasu aczkolwiek starania mogą zostać nagrodzone. Wiele zwyczajnych z pozoru modowych blogów przyniosło swoim autorkom nie tylko popularność ale i… pieniądze! Wiele blogerek zaczynało od zwyczajnego dodawania zdjęć, a gdy zostały dostrzeżone, zaczęły na swoim blogu… zarabiać. Jak to możliwe? Producenci, których ubrania pojawiały się w stylizacjach szafiarek zaproponowali dziewczynom przesłanie modnych ubrań w ramach za ich reklamę na blogu. Dla wielbicielek mody była to doskonała propozycja. Wiele kobiet dalej prowadzi swoją działalność, a właściciele firm płacą im za reklamę swojej odzieży i dodatków.

Obie strony odnoszą w tym przypadku korzyści: blogerka ma do dyspozycji modne ubrania, zwykle zostają jej one podarowane na własność, a właściciel marki ma reklamę w ciekawej i nowoczesnej formie. Jest ona również skierowana do właściwego grona odbiorców. Kolejną zaletą jest fakt, że element garderoby zwykle pokazany jest w gotowej stylizacji, pokazuje się więc potencjał danej rzeczy, co dodatkowo podnosi jej atrakcyjność, np. kobietom podoba się dana bluzka ale nie wiedzą, z czym ją zestawić. Co ciekawe, wiele ubrań, które zostały użyte w sesjach, autorki później wystawiają na sprzedaż, na przykład na portalach aukcyjnych. Można więc stać się posiadaczkami modnych rzeczy prosto z popularnego, modowego bloga.

Wiele blogerek nie zatrzymuje się jedynie w branży modowej ale pisze również posty o urodzie, np. zamieszcza na blogu recenzje kosmetyków. Wiele z nich to podarunki oraz znanych firm kosmetycznych: jako prezent w zamian za reklamę. W miarę wzrostu popularności bloga szafiarki mogą prowadzić sesje w ciekawych miejscach, np. znanym hotelu czy zamku (również w zamian za reklamę). To ciekawa opcja zawłaszcza dla pań, które w pewnej chwili zaczynają utrzymywać się z prowadzenia swojego bloga.

Jak założyć blog modowy?

Założenie bloga modowego nie jest trudne. Wystarczy wybrać platformę, na jakiej chcemy założyć bloga, wymyślić adres naszej strony oraz utworzyć witrynę. Zarządzamy nią zwykle poprzez logowanie się na platformie swoim adresem e-mail lub loginem i hasłem. Następnie przystępujemy do wybrania szaty graficznej naszego bloga, wymyślamy jego tytuł, ewentualnie wpisujemy motto. Musimy również wymyślić jakiś pseudonim, możemy podpisywać się również swoim imieniem. Gdy blog jest gotowy, możemy przystąpić do tworzenia pierwszego wpisu. Może to być od razu zaprezentowanie stylizacji, aby zachęcić czytelniczki. Możemy również poświecić miejsce na zaprezentowanie swojej osoby, opisywanie swojej historii z modą, swojego stylu oraz tego, co najbardziej nas interesuje w stworzeniu stylizacji.

Co dalej?

Blog modowy to stylizacje. Należy pamiętać jednak, by nie dodawać ich zbyt często, czytelniczki mogą nie zaglądać na stronę codziennie i mogą denerwować się, że przegapiają kolejne psoty. Nie należy dodawać również postów za rzadko, np. gdy przez miesiąc nie pojawi się post, czytelniczki mogą się znudzić i nie zaglądać więcej na stronę. Oczywiście, gdy jest to podyktowane innymi czynnikami, należy usprawiedliwić wiernym czytelniczkom swoją nieobecność, np. napisać, że jesteś chora i przez jakiś czas post się nie pojawi.

Dodawaj średnio 2 nowe psoty w tygodniu, dbaj o to, by były ciekawe. Mogą obejmować sesje ze stylizacjami. Ubierz się ciekawie, pamiętaj, by zestaw był kompletny, nie zapominaj o dodatkach. Niech koleżanka lub ktoś z rodziny zrobi Ci małą sesję fotograficzną w ładnym miejscu, np. nad rzeką czy w parku. Unikaj zatłoczonych i kolorowych miejsc, np. galerii handlowych: Twoja stylizacja może "zniknąć" w tłumie. Możesz pokusić się także o sesję w zabytkowych ruinach czy na dworcu kolejowym: na pewno będzie ciekawie! Zadbaj o to, by stylizacja pokazana była z każdej strony, jeśli masz na sobie kurtkę, zdejmij ją na kilku ujęciach, by dokładnie pokazać, jaką bluzkę dobrałaś do zestawu. Zrób zbliżenia na dodatki, np. torebkę, okulary ale i fryzurę czy manicure. Pod zdjęciami wpisz, w jakich sklepach zakupiłaś dane rzeczy czy akcesoria, jeśli coś nabyłaś w second-handzie, również do zaznacz. Pamiętaj, że czytelniczki nie muszą kopiować proponowanych przez Ciebie zestawów, mają być dla nich jedynie inspiracją. Dbaj o dyskusję pod zdjęciami z sesji, odpowiadaj na pytania czytelniczek, przyjmuj również krytyczne uwagi.

Pamiętaj, że możesz również dodawać zdjęcia konkretnych ubrań, np. starych dzwonów, jakie dostałaś od cioci czy stylizowanej bluzeczki z żabotem, wyszperanej w szafie babci, mogą to być również nowe ubrania z sieciówek lub wyszperane w sklepie z używaną odzieżą. Pochwal się swoimi zdobyczami na blogu, zainspiruj czytelniczki, przedstaw je później w ciekawych stylizacjach. Możesz wzbogacić swojego bloga modowego o sekcję urodową. Możesz dodawać posty, recenzujące używane przez Ciebie kosmetyki, będzie to ciekawe urozmaicenie i z pewnością taka forma spodoba się czytelniczkom.

Czy warto założyć i prowadzić bloga modowego?

Oczywiście, że tak. Jeśli interesuje nas moda i lubimy bawić się stylami, to doskonała opcja na ciekawe spędzenie wolnego czasu. Można pochwalić się swoimi zdolnościami w tworzeniu ciekawych stylizacji oraz poznać inne osoby, które tak jak my, pasjonują się modą. A co jeśli nasz blog zostanie zauważony? Nie zapominajmy o karierze, jaką mogą zrobić autorki bloga. Blogerki stają się sławne, są zapraszane do programów telewizyjnych, a ich blogi zdobywają wiele nagród. Pasja, która zajmowała im wolny czas, może łatwo stać się nie tylko źródłem popularności ale i utrzymania.

Komentarze

Agata
Dziś bardzo dużo osób prowadzi bloga, mnie w sumie zmusiła praca bo pracuje w marketingu w branży modowej
http://queensizeplus.com/
AQgata
Prowadzę bloga i staram się rozwijać w kierunku seo by go wypromować
Maria
Warto założyć bloga i prowadzić w sumie można się rozwijać :)
https://perypetiekobieta.blogspot.com/2022/04/blog-post.html