Rozwój cyfryzacji i nowych technologii w ogromnym stopniu wpłynął na automatyzację i tym samym szybkość przeprowadzania procesów sprzedażowych. Dedykowane platformy B2B redukują występowanie błędów charakterystycznych dla tradycyjnych modeli sprzedażowych. Dzięki temu firma może zarządzać zdalnie sprzedażą i prezentacją produktu, wysyłkami, zwrotami czy obsługą klienta.
Czym w skrócie jest platforma B2B?
Platformy B2B (business-to-business) to specjalne oprogramowanie stworzone z myślą o sprzedaży online oraz zdalnej obsłudze klientów biznesowych. Wybór takiego rozwiązania zależy w znacznej mierze od indywidualnych potrzeb danego przedsiębiorstwa, choć najczęściej korzystają z niego hurtownie, dystrybutorzy i producenci.
Działania z zakresu B2B określają relacje handlowe między przynajmniej dwoma kontrahentami. Wdrożenie tego typu platformy pozwala zaoszczędzić czas i środki finansowe ze względu na automatyzację wszelkich powtarzających się procesów. Ma to również wpływ na zarządzanie łańcuchem dostaw, usprawnienie kontaktu z kontrahentami i zminimalizowanie kosztów obsługi klienta. Dedykowana platforma B2B to również brak opłat prowizyjnych, jakie narzucają inne platformy sprzedażowe.
Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie: https://x-one.pl/b2b.
Inwestycja w platformę B2B - kiedy warto się zdecydować?
Z platform B2B mogą korzystać firmy z różnych branż. Najwięcej korzyści z takiego rozwiązania będą miały firmy dystrybucyjne, hurtownie i producenci. Z drugiej strony wszystko zależy od sytuacji biznesowej, złożoności operacyjnej, potrzeb związanych z automatyzacją czy planów ekspansji np. na zagraniczne rynki.
Inwestycja we własną platformę B2B to sprzedaż 24h/7, nieograniczony dostęp klienta do oferty, brak prowizji za transakcje, znaczna elastyczność biznesowa, większa produktywność pracowników związana z automatyzacją powtarzających się obowiązków i nie tylko. Z perspektywy firmy wdrożenie platformy B2B to większy zysk, niższe koszty operacyjne i lepsza komunikacja z kontrahentami.
Platforma B2B - korzyści
- Wyższe wskaźniki sprzedażowe,
- Minimalizacja występowania błędów ludzkich,
- Znacznie niższy koszt obsługi klienta,
- Możliwość prowadzenia sprzedaży bez przerwy 24 godziny na dobę - zarówno w tygodniu, jak i w weekendy czy w święta,
- Nieograniczony dostęp do oferty, gdzie klient może samodzielnie złożyć zamówienie,
- Oszczędność czasowa i finansowa,
- Skuteczniejsza komunikacja z klientami biznesowymi,
- Brak prowizji, które obowiązują na większości platform sprzedażowych.
Czym powinna się odznaczać dobra platforma B2B?
Dedykowana platforma B2B powinna charakteryzować się przede wszystkim:
- możliwością integracji z systemami typu ERP,
- intuicyjnością i łatwością obsługi - oferta powinna być ukazana w czytelny i atrakcyjny sposób, a klient powinien mieć możliwość samodzielnego złożenia zamówienia,
- stałym dostępem do oferty o każdej porze dnia i nocy,
- możliwością generowania automatycznych raportów,
- funkcjami odpowiadającymi za sprawną komunikację z kontrahentami,
- narzędziami do wpinania promocji, newsletterów, pop-upów itp.