Usterki i naprawa iPhonów

Usterka fabryczna w iPhonieMarka Apple od wielu lat cieszy się uznaniem konsumentów. Fani marki doceniają gadżety za nowoczesny wygląd oraz klasę, jaką firma zdążyła wyrobić sobie od momentu powstania. Wśród produktów Apple znaleźć można nie tylko najwyższej klasy telefony, ale także smartwatche, tablety, komputery, słuchawki i wiele innych. Największym jednak zainteresowaniem cieszą się urządzenia mobilne, które w wyniku eksploatacji mogą się uszkodzić. Z jakimi problemami posiadacze iPhonów spotykają się najczęściej?

Usterki fabryczne w iPhonach: bateria, oprogramowanie, wyświetlacz itd.

iPhone 5s

Ten popularny model iPhona jeszcze kilka lat temu cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Jego posiadacze skarżyli się jednak na problemy związane z baterią, która miała tendencje do przegrzewania i szybkiego rozładowywania. Rok 2013 nie należał więc do najbardziej udanych lat w marce Apple, gdyż zewsząd słychać było niepochlebne opinie dotyczące tego niedopatrzenia. Marka postanowiła wyjść jednak naprzeciw oczekiwaniom niezadowolonych klientów, umożliwiając im wymianę telefonu na nowy. Posiadacze iPhonów 5s oprócz baterii wymieniali także rozkalibrowane przyciski. Aktualizacja oprogramowania umożliwiła jednak zniwelowanie tego problemu.

iPhone SE

Kolejna propozycja, która cieszyła się zainteresowaniem klientów ze względu na stosunkowo niską cenę i ładny wygląd. To niewielki telefon, który przypadł do gustu zarówno kobietom, jak i mężczyznom. Co ciekawe, obecnie na model ten decyduje się wielu miłośników popularnych jabłek. Niestety, zdarzają się tutaj sporadyczne problemy związane z zastosowanym akumulatorem. Problem baterii dotyczy jednak tego modelu w znacznie mniejszym stopniu niż na przykład iPhonów 6 i 6s. Niektórzy właściciele tego modelu iPhona skarżą się także na nieco żółty odcień wyświetlacza. Można śmiało stwierdzić, że iPhone SE to jeden z modeli najrzadziej odwiedzających serwisy.

iPhone 6s

W przypadku iPhonów 6s do czynienia możemy mieć z wadliwym oprogramowaniem. Dochodzi do tego nieco zniekształcony dźwięk wydobywający się z głośników oraz liczne błędy związane z działaniem 3D Touch. Wielu użytkowników skarżyło się także na problemy związane z wejściem Jack, zacinającym się przyciskiem Home oraz wadliwymi bateriami. Bez wątpienia model ten bardzo często odwiedzał swego czasu serwisy. Twórcy Apple wyciągnęli jednak wnioski, co zaowocowało mniej licznymi awariami w wypuszczanych później modelach.

iPhone 7

Ten model iPhonów zasłynął głównie tym, że po upływie okresu gwarancji modele te masowo zaczęły trafiać do serwisów. Problemem było tutaj zapętlanie się w momencie restartowania, które wynikiem było rozregulowanych wewnątrz styków układu dźwiękowego. Na początku w modelu tym pojawiła się ikonka notatek głosowych, natomiast w trakcie rozmowy nie działała funkcja trybu głośnomówiącego. Po kilku miesiącach iPhony 7 zaczęły się samodzielnie restartować i zapętlać, co prowadziło do frustracji użytkowników. Wśród problemów, jakie dotycząc iPhone 7 zaliczyć można także charakterystyczne syczenie w trakcie zwiększonej pracy systemu. Wielu użytkowników deklaruje również trudności w łączeniu się z sieciami WiFi po wyłączeniu trybu samolotowego po podróży.

iPhone 8

Marka Apple zdecydowała się na odważny krok, jakim było poinformowanie użytkowników o fabrycznej wadzie płyty głównej. Użytkownicy docenili fakt, iż firma nie zamiatała problemu pod dywan i otwarcie przyznała się do swojego błędu. Usterka ta może wystąpić w momencie, kiedy iPhone samoczynnie się restartuje. Objawem usterki może być także zamazywanie się ekranu. To objawy, które natychmiast należy zgłosić w serwisie. Co ciekawe, Apple zagwarantowało opcję darmowej naprawy użytkownikom, którzy zauważyli usterkę w odstępie 3 lat od zakupu telefonu. Bardzo głośno zrobiło się także, kiedy właściciele tych niewielkich urządzeń zaczęli zgłaszać problemy związane z rozszczelnieniem się obudowy w momencie ładowania.

iPhone X

Użytkownicy dostrzegli, iż w przypadku tego modelu spotkać można się z problemami wyświetlacza OLED. Zauważają oni, że ekran często nie reaguje na dotyk, co budzi frustrację. Ekran najczęściej nie reaguje na linie papilarne w chłodne dni. Dla niektórych dobrym rozwiązaniem okazała się wymiana wyświetlacza. Co ciekawe, w niektórych modelach właściciele tych nowoczesnych jabłuszek dostrzegli także zieloną kreskę, jaka pojawiała się na ekranie w momencie użytkowania. Zgłaszane problemy dotyczyły także głośników, które nie spisywały się zwłaszcza w pracy w trybie głośnomówiącym.

Inne usterki iPhonów wynikające z użytkowania

Nie zawsze jest tak, że usterka leży po stronie producenta. Wiele przykrych sytuacji spotyka właścicieli, co prowadzi do zepsucia się urządzenia. Wśród takich sytuacji wymienić można na przykład zalanie telefonu. IPhony zalewają się dokładnie tak samo, jak wszystkie inne urządzenia, dlatego biorąc pod uwagę ich brak wodoodporności, trzeba być szczególnie uważnym. Co ciekawe, do zalania może dojść nie tylko w wyniku bezpośredniego kontaktu z wodą. Może być to także powstanie wody na ekranie w trakcie pobytu w górach lub wilgotnym miejscu. Inną usterką mechaniczną jest także zbicie szybki telefonu. Osoby, które nie stosują zabezpieczeń ekranu, najczęściej w tym celu zgłaszają się do serwisów. Niektóre pęknięcia nie powodują problemów z dotykiem, jednak ze względów estetycznych warto rozważyć taką naprawę. Problemy z baterią mogą wynikać także z błędów w trakcie użytkowania. Rozładowywanie baterii jonowo-litowej nie jest korzystne dla telefonu tej marki. Eksperci są zdania, że znacznie lepiej jest telefon doładować w ciągu dnia, niż go całkowicie rozładować. Problemy z ładowaniem mogą wynikać także ze zniszczeń gniazda wejścia ładowania.

Czy naprawa iPhonów jest kosztowna?

Telefony marki Apple to wysoce zaawansowane urządzenia, których naprawa wymaga ogromnej wiedzy i umiejętności. Usługi serwisów bywają kosztowne, jednak wliczyć w nie należy pracę osoby naprawiającej usterkę, cenę oryginalnych części oraz gwarancję, jaką serwis udziela za swoje usługi. Nie warto w tym przypadku oszczędzać. Naprawa powinna zostać wykonana w renomowanym miejscu. Udanie się do specjalisty to szansa na sprawne działanie urządzenia bez ryzyka ponownego wystąpienia problemów technicznych.

Naprawa iPhonów - gdzie warto udać się ze swoim urządzeniem?

W wyszukiwarce bardzo często zauważyć można częstotliwość wpisywania hasła naprawa iPhone Warszawa. Posiadacze telefonów tej marki niejednokrotnie zastanawiają się nad tym, w jakim miejscu powinni naprawić swoje telefony, aby naprawa przebiegła szybko i profesjonalnie. Należy jednak pamiętać o tym, że warto odwiedzić autoryzowany serwis iPhone, w którym specjaliści dokonają naprawy usterki, bazując na specjalistycznej wiedzy i oryginalnych częściach. Próba oszczędzania środków na naprawie może w tym przypadku zakończyć się powstaniem kolejnej usterki oraz w efekcie utratą znacznie większej ilości środków niż natychmiastowa wizyta w renomowanym salonie. Bez względu na miejsce zamieszkania, telefony warto odwieźć lub odesłać w miejsce świadczące usługi najwyższej jakości.

Komentarze