Pneumatyka do przyczep - hamulce, zasady, działanie i zalety

Pneumatyka do przyczepCiągniki i wszystkie pozostałe maszyny rolnicze przeznaczone są do wykonywania wymagających prac polowych. Podobne zasada tyczy się przyczep rolniczych, na których przenosi się niemałe ciężary. Z tak dużym obciążeniem droga hamowania całego zestawu ciągnikowego znacznie się wydłuża, dlatego niezwykle istotne jest, aby zadbać nie tylko o wysokiej klasy hamulce w ciągniku, ale również w przyczepie. W ostatnich latach jednym z najczęściej wykorzystywanych rozwiązań są hamulce pneumatyczne. Jak więc działa pneumatyka do przyczep? Czy warto stosować takie rozwiązanie?

W jaki sposób działa pneumatyka do przyczep?

Hamulce pneumatyczne są jednym z najskuteczniejszych układów hamulcowych stosowanych w przemyśle ciężkim. Proces hamowania rozpoczyna się od naciśnięcia na pedał hamulca w pojeździe, który ciągnie przyczepę. W tym momencie otwiera się zawór hamulcowy, sterujący układ przyczepy, wpuszczając powietrze z przewodu, który łączy pojazd z przyczepą. W dalszej kolejności odciążony zawór pomocniczy przesuwa się i doprowadza powietrze do cylindrów hamulcowych w przyczepie. W cylindrach znajdują się z kolei specjalne tłoki, które przesuwają się i przekręcają rozpieracze, dociskając szczęki do bębnów hamulcowych. Wówczas uruchamia się pneumatyka do przyczep i następuje całkowite zahamowanie przyczepy i pojazdu ciągnącego. Aby ponownie wprawić układ w ruch, wystarczy zwolnić pedał hamulca w ciągniku lub innym pojeździe ciągnącym połączonym z przyczepą.

Pneumatyka do przyczep

Dlaczego warto wykorzystywać hamulce pneumatyczne w przyczepie?

Hamulce pneumatyczne, ze względu na skuteczność działania, stały się bardzo popularne i dostępne są w coraz większej ilości sklepów stacjonarnych i internetowych. W swojej ofercie posiada je między innymi mykamar. Największą zaletą tego rozwiązania jest możliwość automatycznego uruchomienia hamulców w przypadku, gdy przyczepa odłączy się od maszyny ciągnącej. Ponadto, hamulec pneumatyczny zajmuje mało miejsca, ułatwia podczepianie dodatkowych komponentów i zapewnia bezpieczeństwo. Medium robocze w układzie hamulcowym stanowi powietrze, dlatego jego ilość jest względnie nieograniczona, co stanowi kolejną zaletę tego rodzaju części do przyczep. Warto jednak pamiętać, aby regularnie osuszać powietrze w hamulcach - woda zebrana w układzie może bowiem powodować jego zamarzanie. Pneumatyka ma również bardzo szerokie zastosowanie, choć najczęściej stosowana jest w przemyśle ciężkim. Jest wykorzystywana nie tylko do przyczep, ale też w samochodach ciężarowych i ciągnikach siodłowych. Wszystkie produkty możesz odnaleźć w sklepie internetowym MyKamar.com.