Logistyka dla e-commerce - co musisz wiedzieć?

Logistyka dla e-commerceSklepy internetowe stały się popularne już w pierwszej dekadzie XXI wieku, jednak obecnie zakupów online dokonuje nawet 80% Polaków. Przyczyniła się do tego pandemia, a także szybki rozwój nowych technologii oraz powstanie aplikacji mobilnych. Właściciele sklepów internetowych mogą zainwestować w nowoczesne rozwiązanie, czyli logistykę dla e-commerce.

Czym jest logistyka dla e-commerce i jakie ma zalety?

Zakupy w Internecie są bardzo lubiane przez konsumentów, bez względu na wiek i miejsce zamieszkania, a także inne cechy demograficzne. Na rynku jest jednak spora konkurencja wśród e-sklepów, dlatego tak ważne jest postawienie na innowacyjne usługi. Logistyka e-commerce polega na stworzeniu logicznego, elastycznego i udoskonalonego łańcucha przepływu towarów. W ten sposób można zmniejszyć koszty, a również zwiększyć zadowolenie i lojalność klientów. Osoby, które mają pozytywne doświadczenia z danym sklepem internetowym, chętniej skorzystają z niego ponownie, a tym samym wygenerują większe zyski dla danej marki. Do najważniejszych zalet logistyki e-commerce można zakwalifikować:

  • zmniejszenie kosztów, powiązanych między innymi z wynajmem przestrzeni magazynowej, wypłatami dla pracowników, zwrotami produktów,
  • zwiększenie satysfakcji klientów, a także poprawa reputacji e-sklepu,
  • szybsze wysyłanie towarów,
  • e-sklep może skoncentrować się na innych elementach swojej działalności,
  • odciążenie firmy w kontekście magazynowania produktów, wysyłki.

Tym samym możliwe jest zwiększenie przychodów sklepu online.

Na czym polega obsługa sklepów internetowych przez firmy logistyczne?

Firmy logistyczne mogą obsługiwać sklepy internetowe na różne sposoby. Wiele zależy od tego, czy przedsiębiorstwo posiada własny magazyn. Możliwy jest bowiem pełen outsourcing obsługi magazynowej lub opcja dropshippingu. W zależności od tego, co wybiera właściciel sklepu internetowego, obsługa wygląda nieco inaczej. W praktyce do najważniejszych zadań firmy logistycznej należą:

  • fizyczne przyjmowanie dostaw, a następnie metkowanie produktów, skanowanie kodów kreskowych,
  • magazynowanie towarów,
  • robienie zdjęć produktów i wstawianie ich opisów na stronę sklepu internetowego,
  • porównywanie stanu magazynów z produktami na stronie,
  • wysyłka towarów.

Samodzielne prowadzenie sprzedaży przez sklep internetowy nie jest wcale proste, dlatego zwykle przydaje się pomoc ze strony profesjonalnej firmy, z doświadczeniem. Przykładem takiego usługodawcy jest firma OEX E-Business, czyli przedsiębiorstwo z 20-letnim doświadczeniem, świadczącym usługi dla ponad 40 krajów. Firma zapewnia błyskawiczną dostawę towarów, posiada własną przestrzeń magazynową, a także jest elastyczna i dopasowuje się do konkretnych potrzeb klientów. Właściciel sklepu internetowego, który zauważa dynamiczny działalności lub po prostu chce przejść na wyższy poziom, może zdecydować się na współpracę z taką firmę. W ten sposób obniży koszty, a zwiększy przychody i zadowolenie klientów.

Komentarze