Budowanie marki - branding - czym jest?

BrandingWedług przeprowadzanych badań, prawie 65% konsumentów kupuje nowe produkty od marek, które już zna, które już próbowało.

Dlaczego zaczynamy artykuł właśnie od takich danych?

Jeśli chcesz zakładać nową firmę, bądź już ją prowadzisz, konkurowanie małej, nowej, nieznanej firmy z dużymi markami może być nie lada wyzwaniem. Nie dość, że duże marki mają już swoich zaufanych klientów to jeszcze mają naprawdę spore zaplecze finansowe by wciąż rozwijać reklamę, strony internetowe, ogólnie - cały marketing.

Jedyny więc sposób na konkurowanie ze znanymi markami to wynaleźć świetny sposób na to by się wyróżnić.

Koniecznie musisz zdawać sobie sprawę z tego, że budowanie marki to nie tylko fajne logo - to o wiele więcej.

Dobre logo zlecisz na portalu zlapgrafika.pl.

Zacznijmy od początku. Czym jest marka?

Marka by odnosiła sukcesy musi być spójna na wielu płaszczyznach. Zaliczamy do nich:

  • środowisko (sklep, biuro, a nawet parkingi firmowe);
  • wszystkie materiały drukowane - ulotki, broszurki, wizytówki, opakowania...;
  • stronę internetową i wszelkie reklamy w sieci;
  • sprzedaż i obsługę klienta (musisz zwracać uwagę na to w jaki sposób Twoi pracownicy traktują klienta).

Wiele osób uważa, że budowanie marki jest bardzo prostą sprawą i robią to całkowicie samodzielnie - niestety - praktycznie wszyscy przekonują się potem, że nie był to najlepszy pomysł i i tak sięgają po pomoc od profesjonalistów. Tworzenie marki to nie kwestia paru dni, czy tygodni... Czasami (w zależności od wielkości firmy i stopnia zaawansowania projektu oczywiście) to wszystko może potrwać nawet kilka miesięcy.

Budowanie marki krok po kroku:

  1. Na początek musisz określić grupę docelową. Swój produkt bądź usługi kierujesz do młodzieży, osób starszych, kobiet, mężczyzn...? Do kogo więc chcesz dotrzeć? To bardzo ważny element budowania marki.
  2. Jaką masz misję? Zastanawiałeś się nad tym jaki przekaz stworzyć na temat tego co jest Twoją największą pasją...? Zanim jeszcze zaczniesz budować markę, której grupa odbiorców ma ufać musisz wiedzieć (tak samo i oni (odbiorcy)) jaką wartością kieruje się Twoja marka.
  3. Nie zapominaj również by przeprowadzić analizę marek, które już działają w tej samej branży, w której i Ty chcesz zaistnieć. Nie staraj się naśladować dużych marek - to nie o to chodzi; po prostu sprawdź co jest chwytliwego, czego szukają klienci.

To wszystko pomoże Ci w stworzeniu marki, którą docelowi klienci rozpoznają i szybko zapamiętają, a co za tym idzie - zaufają Ci.

Komentarze