Żurawie przeładunkowe HDS

Żurawie przeładunkowe HDSŻurawie HDS znajdują coraz szersze zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu. Najczęściej są wykorzystywane w szeroko pojętej branży budowlanej.

Począwszy od transportu załadunku i rozładunku materiałów budowlanych na niemalże każdym etapie ich produkcji, handlu i transportu, a skończywszy na przenoszeniu tychże materiałów na małych i średnich budowach, gdzie wykorzystanie większego sprzętu jest niemożliwe ze względu na małą powierzchnię.

Zastosowanie żurawi HDS

Żurawie HDS poza branżą budowlaną znajdują zastosowanie w:

  • przemyśle drzewnym - żurawie HDS są wykorzystywane do załadunku i rozładunku ściętych drzew. Istnieje możliwość przenoszenia całych nie pociętych, nawet kilkunastu metrowych bali, a także krótszych, które zostały częściowo przetworzone i dostosowane długością do ich późniejszego wykorzystania
  • przemyśle morskim do załadunki i rozładunku kontenerów morskich
  • w magazynach do przenoszenia załadunku i rozładunku kontenerów przemysłowo - magazynowych
  • do obsługi kontenerów, czyli przenoszenia, układania i piętrowania ich
  • w transporcie wszelkiego rodzaju towarów najczęściej materiałów budowlanych, dużych maszyn i części do nich. W tym przypadku podnośnik HDS jest montowany na ciągnikach siodłowych i w bardzo dużym stopniu ułatwia załadunek i rozładunek przewożonych towarów.

Klasyfikacja żurawi HDS

Żurawie HDS dzielimy ze względu na konstrukcję, która jest dostosowana do zakresu wykonywanych prac i rodzaju przenoszonych materiałów:

  • żurawie HDS o zastosowaniu ogólnym są wyposażone ze sztywno zamontowaną konstrukcją, kora najczęściej jest przytwierdzona do  podwozia pojazdu, w tego typu żurawiach  podnośnik operuje poziomo, obracając się i zmieniając wysięg, natomiast praca pozioma żurawia polega na podnoszeniu i opuszczaniu ładunków,
  • żurawie HDS konstrukcyjnie przystosowane do prac w przemyśle drzewnym są wyposażone w specjalne chwytaki zamiast standardowego haka,
  • żurawie przeładunkowe, najczęściej są montowane tuż za kabiną kierowcy,  służą do usprawnienia załadunku i rozładunku transportowanych towarów,
  • żurawie przeładunkowe zamontowane w tylnej części pojazdu posiadające skrzynię ładunkową, umożliwiające przenoszeni i załadunek różnych towarów,
  • żurawie przeładunkowe umieszczane w środkowej części pojazdu.

Budowa żurawi HDS

Żurawie HDS nie posiadają jednolitej budowy, ponieważ ze względu na szeroki wachlarz wykonywanych prac są przystosowywane konstrukcyjnie w zależności od gałęzi przemysłu, w której pracują.

Stałe elementy konstrukcyjne:

  • komplet podpór stabilizujących, które są niezbędnym elementem każdego żurawia HDS, ponieważ to dzięki nim jest stabilny nawet podczas przenoszenia bardzo dużych i ciężkich ładunków,
  • podstawa żurawia jest również stałym elementem konstrukcyjnym, który przytwierdza żurawia HDS do pojazdu,
  • kolumna, czyli pionowy element przytwierdzony do podstawy żurawia, występuje w każdym rodzaju żurawia HDS,
  • regulowany wysięgnik który występuje również w każdym rodzaju żurawia i służy do przenoszenia ładunku.

Zmienna elementy konstrukcyjne:

  • system hydrauliczny montowany w podnośnikach HDS wykorzystywanych  do prac budowlanych i w magazynach z materiałami budowlanymi, który ułatwia i przyspiesza pracę żurawia oraz sterowanie ramieniem żurawia,
  • hak występujący zamiennie z chwytakami, dzięki hakowi żuraw zaczepia i przenosi ładunek,
  • chwytaki wykorzystywane zamiast haku w przemyśle drzewnym ich zadaniem jest uchwycenie i przenoszenie ściętych drzew w całości, oraz już poddanych obróbce dużych elementów drewnianych.


Nowoczesne maszyny pralnicze do pralni przemysłowych

Nowoczesne maszyny pralniczeNowoczesne maszyny pralnicze do pralni przemysłowych. Pranie naszym prababciom kojarzyło się ze żmudnym, ręcznym czyszczeniem ubrań, nasze mamy i babcie korzystały