Wizytówka - jak zrobić profesjonalną wizytówkę firmową?

WizytówkaWiesz, że wystarczy kilka sekund, by zdobyć klienta? Wizytówka firmowa jest jednym z podstawowych narzędzi reklamowych i biznesowych. Z pozoru to tylko niewielki kartonik wielkości karty kredytowej, ale znajdują się na nim najważniejsze informacje przyciągające potencjalnych klientów. Warto wiedzieć, jak ją zaprojektować i co powinna zawierać, aby pełniła swoją funkcję.

Rola marketingowa firmowych wizytówek

Zanim zaprojektujesz swoją firmową wizytówkę, zastanów się, kiedy będziesz jej używać. Najczęściej przydaje się w dwóch przypadkach - podczas zakupów na firmę, gdy potrzebny jest m.in. NIP. W takiej sytuacji wizytówki firmowe pozwolą zaoszczędzić sporo czasu.

Jednak najczęściej pełnią one rolę marketingową - po zaprezentowaniu siebie, firmy i swoich produktów lub usług pozostawiasz potencjalnemu klientowi wizytówkę z podstawowymi danymi, np. numerem telefonu czy adresem strony internetowej i profilu na Facebooku czy Instagramie. Wizytówki firmowe to nadal jedne z najpopularniejszych opcji ponownego nawiązania kontaktu. Trzeba jednak wiedzieć, jak je stworzyć. Kilka praktycznych porad znajdziecie na stronie https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1723/wizytowki.

Tworzenia wizytówek firmowych

Zaprojektowanie wizytówek nie jest trudnym zadaniem - można skorzystać z wielu programów, również darmowych, które pozwalają szybko przygotować kilka wzorów. Trzeba jednak wiedzieć, na co warto zwrócić uwagę.

Ważne, aby projekt był czytelny i przejrzysty (nadmiar informacji mu jedynie zaszkodzi), atrakcyjny wizualnie, przejrzysty i oryginalny. W tworzeniu wizytówki liczy się głównie pomysł, gdyż od niego zależy, czy zainteresujesz potencjalnego klienta. Przy projekcie wizytówki liczy się przede wszystkim pomysł. Można np. nawiązać w grafice do branży, w jakiej pracujesz, wybrać nietypowy materiał, np. przezroczysty lub designerski, wybrać nietypowy rozmiar wizytówki itd.

Wizytówki firmowe - minimalizm to podstawa

Każda wizytówka firmowa powinna zawierać kilka niezbędnych elementów, ale musi pozostać czytelna i atrakcyjna pod względem graficznym. Jej zawartość powinna obejmować m.in. imię i nazwisko właściciela, stanowisko, nazwę i logo firmy, dane kontaktowe (numer tel. adres e-mail, strona internetowa, profile w mediach społecznościowych), ew. także dane adresowe. Projektując wizytówki firmowe, należy jednak kierować się zasadą minimalizmu - umiar jest kluczowy, gdyż wpływa na czytelność całości.

Niestandardowe rozmiary wizytówek firmowych

Jedną z pierwszych rzeczy, jaką trzeba ustalić, jest rozmiar wizytówki. Jako standard przyjmuje się 90x50 mm, gdyż jest on idealnie dopasowany do wizytownika czy portfela. Można też wybrać oryginalny rozmiar - taki projekt na pewno się wyróżni, ale nie zawsze będzie trafiony. Warto też wiedzieć, że rozmiary wizytówek są różne, zależnie od kraju. W niektórych branżach kreatywność jest jednak oczekiwana, bo świadczy o nieszablonowym sposobie myślenia - np. w reklamie.

Dobra - atrakcyjna i przejrzysta - wizytówka jest nie tylko ciekawa graficznie i czytelna, ale także odpowiedniej jakości. Warto wydrukować ją na twardym, dobrej jakości papierze, co najmniej 300-350 g/m2.

Ocena: 5.0

Komentarze