Wielokanałowość sprzedaży - jak ją wykorzystać?

Wielokanałowość sprzedażyBranża e-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie i często trudno nadążyć za najnowszymi trendami. U naszych zachodnich sąsiadów omnichannel commerce to standard, u nas nowość, która dopiero zdobywa zwolenników. Warto sprawdzić na czym polega to podejście do sprzedaży i w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w urządzeniach mobilnych.

Dlaczego przedsiębiorcy sceptycznie podchodzą do omnichannel commerce? Być może obawiają się nowych obowiązków i problemów z wdrożeniem takiej strategii. Tymczasem rezygnacja z wielokanałowości oznacza zamykanie się na klienta i brak bezpośredniego kontaktu, który odgrywa kluczową rolę w przypadku e-commerce.

Czym jest wielokanałowość?

Omnichannel to strategia polegająca na odpowiednim wykorzystaniu wielu elementów. Oznacza to, że witryny internetowe powinny być dostępne na różnych urządzeniach. W poszczególnych punktach, np. w sklepie internetowym, aplikacji mobilnej i punkcie sprzedaży, oferta musi być możliwie jak najbardziej zbliżona. Chodzi o to, żeby zapewnić spójny i jednocześnie spersonalizowany proces obsługi klienta niezależnie od tego, czy korzysta on z laptopa, telefonu, czy przyszedł do sklepu stacjonarnego - kanały sprzedaży internetowej.

Narzędzia - jaką technologię wykorzystać?

Wybór odpowiednich narzędzi będzie miał kluczowe znaczenie w przypadku wielokanałowości. Nie wszystkie systemy informatyczne zostały odpowiednio przystosowane i często sprzedawcy zmagają się z problemami technicznymi, np. niewłaściwym wyświetlaniem strony sklepu na różnych urządzeniach, zamiast skupić się na budowaniu relacji z klientami. Pojawiają się kłopoty ze spójnością cen i asortymentu, z wdrożeniem systemu konsultingu i call center. Dlatego w przypadku wielokanałowości kluczowe znaczenie ma zastosowanie skutecznych narzędzi.

Sprzedaż wielokanałowa w praktyce

Celem wielokanałowej sprzedaży jest zaoferowanie klientowi kanału zakupowego, który jest dla niego najwygodniejszy, a także możliwości swobodnego przełączania się między kanałami. Oczywiście trzeba zacząć od tego, żeby w ogóle zaistnieć w świadomości klienta. W tym celu wykorzystuje się działania w zakresie SEO i SEM, a także porównywarki cen, portale aukcyjne, katalogi firmowe. Zastosowanie takich rozwiązań pozwala na bardziej efektywne docieranie do grupy docelowej, pomaga w budowaniu wizerunku marki. To również sposób na zdobycie opinii, ocen i komentarzy. Warto pamiętać, że opinie internautów należą do najważniejszych czynników, które wpływają na decyzję o wyborze sklepu internetowego.



Wprowadzanie automatyzacji do procesów produkcyjnych, czyli o koncepcji smart

Automatyzacja produkcjiNowoczesne technologie rozwijają się w zawrotnym tempie. Jeszcze kilka lat temu używanie zegarka jako tele

Internetowi Inspektorzy Stron

Internetowi Inspektorzy StronJak sama nazwa wskazuje, Internetowy Inspektor Strony (w skrócie IIS, z ang. "Website Inspector") bada wszelkie nie

Rozwój cybernetyczny i jego możliwości

Rozwój cybernetycznyDzisiejszy świat uległ zupełnej zmianie, Internet stał się nieomalże nieodłączną częścią nie tylko naszego życia, ale także

Ergonomia - nauka stosowana

ErgonomiaJuż w momencie pojawienia się pojęcia ergonomii jako dyscypliny naukowej, która zajmuje się dostosowaniem pracy do możliwości psychofi