Czym kierować się przy wyborze drukarni?

Wybór drukarniPodczas przeglądania ofert drukarni, warto zwrócić uwagę na oferowane przez nią usługi, jakość wydruków i portfolio. Dzięki temu unikniemy współpracy z niewłaściwą firmą.

Najważniejsze cechy dobrej drukarni

Podczas przeglądania ofert różnych drukarni w pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na ich wszechstronność. Nie każda firma tego typu będzie świadczyć jednakowe usługi. Zanim zdecydujemy się skontaktować z którąś z nich, sprawdźmy ich portfolio. Dzięki nim zorientujemy się, w czym dana drukarnia się specjalizuje i czy realizowała wcześniej zlecenia, takie jak nasze. Jeżeli to kryterium zostanie spełnione, warto także upewnić się, czy firma również spakuje i przetransportuje we wskazane miejsce nasze etykiety, ulotki, plakaty itp. Tu warto dodać, że akurat tę usługę świadczy wiele drukarni, choć pochlebne opinie zbiera m.in. Unilogo.

Drugą istotną cechą profesjonalnej drukarni jest jakość usług. Żeby ją sprawdzić, można poprosić o próbki wcześniejszych wydruków. Pozwoli nam to ocenić, z jakiego papieru i tuszu korzysta ta firma. Dodatkowo warto też zapytać, jakich klientów już obsługiwała i poprosić o referencje. Jeżeli zależy nam na szybkim czasie realizacji zlecenia, ustalmy termin odbioru wydruku.

Trzecim ważnym kryterium wyboru drukarni jest jakość obsługi. Jeżeli jej przedstawiciele szybko odpowiadają na pytania, są kompetentni, chętnie doradzają nam w kwestiach technicznych, to świadczy to dobrze o firmie i jest zwiastunem owocnej współpracy. Co prawda, komunikacja z drukarnią może być niekiedy nieco utrudniona np. w okresie wakacyjnym, lecz profesjonalna firma zawsze okazuje klientowi zainteresowanie.

Jaki jest najczęstszy błąd osób poszukujących drukarni?

Wydruk materiałów bywa niekiedy kosztownym przedsięwzięciem. Z tego powodu wiele osób decyduje się skorzystać z usług tej drukarni, która zaoferuje im najniższą stawkę za wydruk. Jest to poważny błąd. Rzadko kiedy niska cena idzie w parze z wysoką jakością, choć mogą zdarzać się wyjątki. Niestety, tanie drukarnie często korzystają ze słabszego papieru i tuszu. Ponadto, w ofercie handlowej tego typu firm nie znajdziemy również bardziej zaawansowanych usług, takich jak np. laminowanie czy pozłacanie. Współpraca z mniej prestiżowymi drukarniami nie jest niczym szkodliwym, o ile takich wydruków nie będziemy traktowali jako materiałów brandingowych.

Przedsiębiorca posiadający profesjonalnie wydrukowane ulotki i inne materiały reklamowe od razu wygląda w oczach potencjalnego kontrahenta na specjalistę. Z roku na rok coraz więcej osób, nawet tych prowadzących małe firmy, uświadamia sobie, że należy inwestować w wizerunek firmy. A współpraca z odpowiednią drukarnią jest niemniej potrzebna niż współpraca z doświadczonym grafikiem czy marketingowcem.

Ocena: 5.0

Komentarze